reserver, hit eller miss?

Något som ständigt borde diskuteras men som mer känns dolt under ytan är reserver. Alla har dem, men det är ofta som man inte ens vill avslöja det för sig själv. Jag och min vän Carolina har ofta diskuterat ämnet om det är okej att ha någon som reserv (dvs någon som man behandlar lite som ett booty-call.) Men en reserv skulle även kunna vara någon som antingen tröstar en när ens förhållande precis tar slut, någon som man kan strula med för att glömma det som hänt eller någon som man byter ut mot den personen man precis gör slut med som kan vara en "mellanpojk/flickvän", något jag varmt rekommenderar om man mår bra med den människan, vilket är ett måste! Det kan ofta resultera i att man bygger fram starkare känslor hos den personen än man kunnat ana, och på så sätt inse att man kanske vill mer än vad man först trodde. Men det är inte okej att leka med folks känslor, alltså, det är inte okej att ha ett "mellanförhållande" om man inte tror att det kommer kunna leda till ett längre förhållande, i alla fall inte enligt mig. Alla har ju olika sätt att se på saker men jag är nästan säker på att alla någon gång har använt sig av reserver, eftersom människor som är "beroende" av förhållanden ofta har svårt att släppa taget om man inte har en ny lian att hoppa till på en gång. Jag själv tycker att det är okej att ha reserver, ibland. Men det måste vara på det plan att det under ett pågående förhållande endast är i form av en vänskaplig relation (det är INTE okej att vara otrogen.) Men det finns självklart många som även tycker det, något jag inte tycker är okej alls. Så därför undrar jag om det är en hit att använda sig av reserver, eller om det är väldigt fel. Men jag menar, det finns flera miljarder människor i världen så varför inte ta tillfället i akt att se nya möjligheter? Jag menar även att man inte borde behandla sina reserver som just reserver, man behöver inte ens se dem som det även om man i sitt undermedvetna vet att man har dem till det. 

PUSS

Kommentarer
Postat av: Elin

det känns ju väldigt bra när du talar om reserver, då känns det ju inte alls som var en för dig...

2009-10-08 @ 22:26:40
URL: http://leopardfreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0